Presiden Parti Harapan Rakyat Sabah, Datuk Seri panglima Hj Lajim Hj Ukin
Barisan Kepimpinan Tertinggi Parti Harapan Rakyat Sabah
Kosong
MAJLIS MEMPERINGATI TRAGEDI DOUBLE SIX - 6 JUN 2017
GAMBAR PILIHAN MINGGU INI

PENDUDUK GEMBIRA JAMBATAN DIPERBAIKI SUKARELAWAN GS

Maijol melalui jambatan yang sudah diperbaiki


Oleh : Marcellus Manisah

Kota Marudu, 4 April: Penantian penduduk kampug Tingkalanon, Tandek disini untuk menggunakan jambatan yang lebih selesa akhirnya tercapai apabila jambatan itu dibaikpulih oleh sukarelawan Gabungan Sabah (GS).
  Jambatan yang menjadi laluan perhubungan utama penduduk hampir lebih 300 orang itu usang sejak lebih dua tahun lalu tanpa ada sebarang pembaikan dari pihak berwajib.
  Kerosakan jambatan itu pernah disuarakan oleh beberapa penduduk kampung berkenaan kepada Timbalan Presiden Parti Harapan Rakyat Sabah (Harapan Rakyat) Datuk Maijol Mahap beberapa bulan lalu.
  Difahamkan, cadangan untuk membaik pulih jambatan berkenaan adalah atas inisiatif Ketua Pemuda Harapan Rakyat Jovilis Majami seterusnya mendapat sokongan ahli GS di daerah ini.
  Antara yang memberi sokongan penuh adalah Maijol dan Ketua Bahagian Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Tandek Joel Masilung.
  Program gotong royong tersebut berjaya dilaksanakan Ahad lalu dengan kekuatan ahli sukarelawan GS seramai 25 orang.
  Maijol dan Joel masing-masing merakamkan penghargaan kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program gotong-royong membaiki jambatan berkenaan.




Keadaan jambatan yang belum dibaiki




KONGSIKAN SEKARANG

0 Response to "PENDUDUK GEMBIRA JAMBATAN DIPERBAIKI SUKARELAWAN GS"